Basat en exercicis que inclouen postures, respiració i meditació, la tècnica del Hatha Ioga és la més coneguda pels practicants occidentals de ioga.
A partir d’aquesta metodologia han anat sorgint altres especialitats segons els diferents mestres que les han desenvolupat (Ahstanga, Iyengar, Bikram, o inclús altres més recents com Rocked, Power ioga, ioga Integral, Síntesis, etc…) i que fonamentalment es diferencien per la seqüència, el rigor i detall en que es donen les instruccions i el ritme en fer els exercicis.
Els exercicis de Hatha Ioga es realitzen centrant l’atenció en la unió del cos i la ment través de la respiració durant tota la sessió. Assolim així quietud mental que ens sensibilitza i acosta a la pròpia essencia.
El treball de Hatha ioga permet avançar en el coneixement d’un mateix davant de reptes, emocions i circumstàncies de la vida. Per això aporta nombrosos beneficis, tant a nivell físic (elasticitat, fortalesa, flexibilitat, tolerància a l’estrés) com psíquics (estabilitat, resiliència, calma, maduresa emocional, etc).
Tot i així, també hi ha reptes i paranys per al practicant de ioga, com el creixement de l’ego o l’obsessió per la pràctica. Per això és bàsic comptar amb un professor que pugui acompanyar en el procés d’aprenentatge i treball.
A JIO ioga, les sessions van a càrrec de Tània Palomares, practicant des de 2002, professora des de 2006 i formadora de professors des de 2013. Formada en diferents escoles i mestres, a Catalunya, India i Tailàndia, amb Acreditació per la Yoga Alliance dels USA (més de 1000 hores de formació acreditada). Un plaer compartir JIO amb Tània.
Entenc el ioga no com a disciplina física sino com a mètode i eina psicológica i moral per conduir-nos al benestar més elevat.
Tània Palomares