Yin Yoga és una pràctica on es realitzen postures que es mantenen de manera relaxada de 3 a 5 minuts. (Més temps en practicants avançats).

Sostenir les postures calma el sistema nerviós central, relaxa a nivell profund i augmenta la flexibilitat.

Yin Ioga s’enfoca en estirar i amb això rejovenir els teixits connectius (fàscia), lligaments, tendons i articulacions.

 

QUE ES YIN Y YANG

El nom prové de la teoria Taoista, on s’entén la dualitat complementària. Així en el cos parlem d’uns teixits yin i uns teixits yang.

  • YIN: es troben a profunditat, és teixit més rígid, lent per canviar, misteriós, fred i receptiu. Correspon a ossos i teixit connectiu
  • YANG: Més a prop de la superfície, és actiu, dinàmic, flexible i tebi o calent. Correspon a músculs

 

Per treballar el teixit yin, cal un treball llarg, sostingut i sense moviment per arribar més profund. Quan s’exercita adequadament, es flexibilitza.

De la mateixa manera, el teixit yang s’exercita amb moviments repetitius, rítmics, com córrer o amb els estils de ioga dinàmics, tipus vinyasa o kundalini. Quan s’exercita es torna més fort.

 

Atès que el teixit yin comprèn articulacions i teixit connectiu, el Yin Yoga millora i beneficia les articulacions i la fàscia, manté el cos flexible, fluid i amb la capacitat de moure a través d’un rang ampli de moviments. Amb l’envelliment, les lesions o simplement el descuit, els músculs (teixit yang) es tornen més febles, mentre que el teixit connectiu (teixit yin) es torna més rígid i fràgil. Per mantenir la salut òptima, és recomanable treballar tots dos teixits, el yang, per tonificar els músculs, i mantenir el cos amb un rendiment òptim, i el yin per flexibilitzar les nostres articulacions i el teixit connectiu d’una manera adequada. Yin Yoga és ideal per treballar el teixit yin, adapta les asanes (postures) conegudes i les realitza de manera passiva («yin») per treballar el teixit connectiu específicament, així com els meridians o nadis (canals energètics del cos), que corresponen als òrgans vitals del cos. Ja que el Yin Ioga no només funciona a nivell físic (ossos, tendons, lligaments i fàscia), sinó també a nivell “energètic” mitjançant l’estimulació d’aquests meridians d’energia.

 

 

 

 

 

 

BASE DELS BENEFICIS DEL YIN YOGA:

Tant en la medicina tradicional xinesa (MTC) com en el ioga, es parla de l’energia que circula pel cos a través de canals, que en MTC s’anomenen “Meridians” i en ioga “Nadis”. (En MTC són la base de l’acupuntura)

El Yin Ioga ha desenvolupat asanes per dirigir específicament als meridians que s’associen i afecten a òrgans vitals (cor, fetge, ronyó, pulmó, melsa, intestins, etc.) Quan es manté una asana en Yin Ioga s’estiren aquests meridians, estimulant-los.

Darrerament, es diu que aquests canals energètics són a la fàscia. La fàscia és una substància fibrosa que es pot considerar com una teranyina que envolta i connecta tot el cos. Així, mitjançant l’estimulació de la fàscia, estimulem directament tot el cos, a través dels canals energètics. Les darreres investigacions científiques indiquen la gran connexió entre la fàscia i qualsevol punt del cos.La fàscia està composada principalment per col·lagen, àcid hialurònic, fibroblasts (cèl·lules que fabriquen aquestes fibres) i aigua.

La pràctica de Yin Ioga augmenta la producció d’àcid hialurònic (AH) en el cos mitjançant el treball del teixit yin. L’augment d’AH significa augment de la producció de fluid sinovial (líquid en les articulacions) i augment de la transmissió de senyals d’energia a tot el cos a través de la xarxa de la fàscia.  Així doncs, Yin Ioga afecta positivament el cos, especialment en aquestes capes yin més rígides i afavoreix la flexibilitat.

Tot i que la pràctica de Yin Ioga és passiva, no vol dir que no sigui intensa. Per contra, pot ser molt intensa! En aprofundir en els teixits del cos es poden arribar a tenir sensacions intenses, a més a mantenir les postures per llargs períodes de temps podem alliberar tot tipus de pensaments i sentiments. Un altre dels beneficis de la pràctica de Yin Ioga és aprendre a experimentar sensacions intenses i a gaudir de tot el que ofereix la vida.